بهانه

 

 قُلْ إِنَّ صَلاتی وَ نُسُکی وَ مَحْیایَ وَ مَماتی لِلّهِ رَبّ‏ِ الْعالَمینَ‏

 

حالا تو هم بر فغان‌های هر لحظه این نوزاد خرده می گیری

آه که وقتی وجودت بی مخاطب باقی بماند چقدر تنهایی آزار دهنده می‌شود

حتی اگر غرق در میان اردی ‌بهشت باشی

آخر تو از این من بی سامان چه میدانی ؟

 

بگذار این سکوت تنها محرم رازهایمان باقی بماند

رازی که تنها تو میدانی و خدایی که در همین نزدیکی است

دلم بسیار نازک شده است

اگر اکنون این سکوت بشکند

دیگر نخواهم توانست قامت راست کنم

حالا بیش از هر زمان دیگری به آرامش کلامت احتیاج دارم

بهانه می‌خواهی؟

تمام دل تنگی های من بهانه تو

 

درد

 

سینه مال آمال درد است، ای دریغا مرهمی       دل ز تنهایی به جان آمد، خدا را همدمی

زیرکی را گفتم این احوال بین، خندید و گفت      صعب روزی، بوالعجب کاری، پریشان عالمی

 

عاشقانه

 

هر چه شکفتم تو ندیدی مرا       رفتی و افسوس نچیدی مرا

ماندم و پژمرده شدم ریختم        تا که به دامان تو آویختم

دامن خود را متکان ای عزیز        این منم ای دوست به خاکم مریز

وای مرا ساده سپردی به باد      حیف که نشناخته بردی ز یاد

همسفر بادم از آن پس مدام      می گذرم بی خبر از بام و شام

می رسم اما به تو روزی دگر       پنجره را باز گذاری اگر

 

سفر

کجایی مهدی؟کاش میدانستی دلم چقدر هوای آمدن دارد

اما گویی این پیشانی نوشت من است

همیشه چشمانم باید در حسرت آرزوهاشان سرخ بمانند

مهدی ...

من هنوز اسیرم

زشتی ها پوزخند زنان قلبم را احاطه کرده اند

و من ...

با زانوانی خسته تر از همیشه لاشه خود را کشان کشان می برم

من کجا نگاه پر از آرامش تو را جا گذاشتم؟

راستی،

سالگردت را در همان تالاری جشن گرفتیم

که عقد حمید را هم در همانجا جشن گرفته بودیم

...

تحول

 

خداوندا

بر محمد و آل او و جانشینان مورد پسندت و بر تمامی پیامبرانت بهترین درودهایت را فرست

و از بهترین برکاتت بر آنها عطا کن

و بر ارواح و اجساد آنها درود فرست

 

خداوندا

این روز را بر ما مبارک گردان

روزی که برترش داشتی و کرامتش بخشیدی و بزرگش نمودی

 

خداوندا

آن نعمتی را که بر من می‌بخشی برایم مبارک و روزی مرا افزون گردان

آنچنان که جز تو احدی را بر آن شکرگزار نباشم

یا ذاالجلال و الاکرام

 

خداوندا

چیزهای بسیاری از من پنهان است

دیگر نگهداری و مهربانی ات را از من پنهان مکن

و گم کرده‌های بسیار دارم

دیگر یاری ات را در میان گم کرده‌هایم قرار مده

تا اینکه برای چیزی که به آن احتیاجی ندارم خود را به سختی نیندازم

یا ذاالجلال و الاکرام

 

با آرزوی تحول به بهترین احوال برای تمامی آنهایی که دوستشان می‌دارم و اکنون به یادشان هستم