عاشقانه

 

در این دنیا همه چیز معنی دارد

بعضی معنی زن‌دگی می‌دهند

بعضی معنی مردن

 

پنجره بازست

و آسمان در چارچوب دیدگه پیدا.

مثال دریا ژرف

آبهایش ناز و خواب مخمل آبی

رفته تا ژرفاش

پاره‌های ابر همچون پله‌کان برف

من نگاهم ماهی خونگرم و بی آرام این دریا

 

تغییر

 

بعضی ها (به ویژه پسرها)

در سنین نوجوانی یک تصمیم قاطع می‌گیرند که جهان را تغییر دهند

در سنین جوانی تصمیم محکمی می‌گیرند که کشورشان را تغییر دهند

در سنین میان سالی تصمیم می‌گیرند که اطرافیانشان را تغییر دهند

در سنین پیری سعی می‌کنند که اعضای خانواده و اگر توانستند فرزندانشان را تغییر دهند

و شاید در هنگام مرگشان متوجه شوند که این خودشان بود که باید از اول تصمیم به تغییرش می‌گرفتند

و گاه کسانی در همین نزدیکی یافت می‌شوند که جهانی را می‌تکانند

... شما این اوراق را قبل از مرگ من نمی‌خوانید. ممکن است پس از من بخوانید. در آن وقت من نزد شما نیستم که بخواهم به نفع خود و جلب  نظرتان یا برای کسب مقام و قدرتی با قلبهای جوان شما بازی کنم. من برای آنکه شما جوانان شایسته‌ای هستید علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید. و از خداوند غفور می‌خواهم که شما را به راه مستقیم انسانیت هدایت کند و از گذشته ما و شما با رحمت واسعه خود بگذرد. شماها نیز در خلوت‌ها از خداوند همین را بخواهید که او هادی و رحمان است ...

... در جهان حجم تحمل زحمتها و رنجها و فداکاریها و جان نثاریها و محرومیتها مناسب بزرگی مقصود و ارزشمندی و علو رتبه آن است ...

... و وصیت من به همه آن است که با یاد خدای متعال به سوی خودشناسی و خودکفایی و استقلال با همه ابعادش به پیش روید و بی تردید دست خدا با شما است اگر شما در خدمت او باشید و برای ترقی و تعالی کشور اسلامی به روح تعاون ادامه دهید. اینجانب با آنچه در ملت عزیز از بیداری و هوشیاری و تعهد و فداکاری و روح مقاومت و صلابت در راه حق می‌بینم امید آن دارم که به فضل خداوند متعال این معانی انسانی به اعقاب ملت منتقل شود و نسلا بعد نسل بر آن افزوده گردد. اکنون با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم ...

الا یا ایها الساقی ز می پر ساز جامم را                    که از جانم فرو ریزد هوای ننگ و نامم را

 

بهونه

 

از یه وقتایی خوشم میاد

از وقتایی که میتونی آیه‌های قرآن رو با بلندترین صدات فریاد بزنی

از وقتایی که میتونی بلند بلند و خیلی بلند گریه کنی

از وقتایی که میتونی محکم سینه بزنی

و کسی چپ چپ نگات نکنه

این روزا برا نک و نال کردن وقت خوبیه

لااقل به احترام صاحبش کسی غر نمیزنه ...

آخه برای چندمین بار بگم که «آخه به من چه؟ »

مگه من گفتم بیا اینجا این مزخرفاتو بخون؟

مگه من مسئول دل گرمی دادن به این و اونم؟

اگه میخوای دلت گرم شه

این همه جای قشنگ ... با دختر پسرای قشنگ ...  با نوشته‌های قشنگ ... با نظرای قشنگ ... با آهنگای قشنگ ... با عکسهای قشنگ ... 

پر از شور زندگی

اصلن یه سرچ بزن خودت ببین چقدر شور زندگی موج میزنه

چرا اومدی اینجا؟

اینجا دلت گرم نمیشه

احتمالن میسوزه

آخه زیرشو زیاد کردم که زودتر بپزه

چیزی هم که بسوزه دیگه کار نمیکنه

باید بندازیش دور

مثل جارو برقی

وقتی سوخت دیگه به درد نمیخوره

از هر چیزی زیادی کار بکشی و بهش استراحت ندی زیر عمر مفیدش میسوزه

یه جور پیری زود رس

بابا جان عاقلانه رفتار کن

خودتو بدبخت نکن

یه موقعی یه سوالی ممکنه بدبختت کنه ها!!

مثل اینکه چرا باید قبر یه نفر عمدن ناشناس بمونه؟

مثل اینکه چرا باید هزار سال منتظر موند؟ اصلن مگه میشه؟

مثل اینکه چاه چه کاربردهایی میتونه داشته باشه؟

مثل اینکه گناه برای زیر شیش ماه چه جوری تعریف میشه؟

مثل اینکه از لحاظ قانونی چه جوری میشه آب رو به عنوان مهریه تعیین کرد؟ بر فرضم که بشه چه جوری میشه ادا کرد؟

مثل اینکه حداکثر ظرفیت تحمل ناملایمات قبل از روان پریشی برای جنس مونث چقدره؟ برای مذکر چقدر؟

اصلن به تو چه ربطی داره که به این سوالا جواب بدی

مگه مامانت بهت یاد نداده با غریبه ها حرف نزنی

برو به کار و بارت برس ... این چرت و پرتا به چه دردت میخوره ...

فردا اینا رو برگه امتحانت بنویسی نمره که بهت نمیدن هیچی به مرکز مشاوره معرفی‌ایت میکنن

البته اگه فکر کردی که به خاطر این چیزا تربیت بدنی معاف میشی کور خوندی

اونو اونقد باید بدویی تا یا جونت در بیاد یا پاس شی ...

این حرفا رو ور داری ببری پایتخت بهت لپ تاپ که نمیدن هیچی تازه با تیپا بیرونت هم میندازن حتی کاتالوگم بهت نمیدن

پاشو برو بخواب فردا زود برسی سر کار ساعت بزنی سر ماه پولتو بگیری

اونوقت میتونی بری هر چی دلت میخواد بخری

اگرم پول مول ببیتی که خب اینجا چرا وقتتو تلف میکنی؟

یا برو دنبال بیزنس و یه قرونتو بکن دو قرون

یا برو یه جای خوشگل با یه آدم خوشگل حالشو ببر

اگرم دنبال ایمان و عشق الهی و این چیزا میگردی بهت قول میدم اینجا چیزی گیرت نمیاد

اگه باور نمیکنی میتونی همین زیر و بخونی ببینی چقدر بی تربیتی انجام شده

این همه جا پر ایمان ... ماشالا ... خدا زیاد کنه ...

این یکی رو سرچم نزنی پیدا میشه ... نشد بیا خودم بهت یه عالمه نشون میدم

پر آیه ها و حدیث ها و احکام ها و واجبات ها و محرمات ها و مکروهات ها و مباهات ها و حرفهای نورانی

خوشت نیومد برو فلسفه مسلمونا رو بخون اونم خوشت نیومد برو عرفان اسلامی بخون این یکی رو دیگه شرط میبندم خوشت میاد

سرشار میشی از ایمان

خدا رو چه دیدی شاید وسط این دید و بازدیدها یه دری به تخته خورد و باهاش جور شد

اونوقت دیگه میشه نور علی نور شایدم سینرژی کرد بیشترم شد

برو حالشو ببر

اینجا که خودت میبینی بک گراندش یه ذره نورم نداره چه برسه به نور علی نور

خلاصه حداقل یه مدتی این طرفا پیدات نشه

سکیوریتی رو دیس ای بل کردم و خلاص

هر چی در بیاد مینویسم

معلوم نیست که چه جور ویروس ناشناخته‌ای بگیری

از ما گفتن بود