یا تواب

 

معبودا

اگر پشیمانی از گناه توبه محسوب می شود، 

پس به عزتت سوگند که من از پشیمانانم

و اگر آمرزش خواهی خطا را پاک نماید، 

پس به راستی که من از آمرزش خواهانم

 

اگر بنده ای از بندگان مومن من، گناهی بزرگ انجام دهد که مستوجب کیفر و عقوبت در دنیا و یا در آخرت شود،

من آنچه صلاح آخرت او در آن است را برایش منظور کنم. پس در عقوبت دنیایش شتاب کنم تا او را به این گناه کیفر دهم،

و یا اینکه اندازه کیفر او را معین کرده، بدان حکم کنم و آن را بدون اجرا موقوف گذارم، و اجرای آن را به مشیت خود واگذارم،

و بنده من آن را نمی داند و بارها و بارها درباره اجرای آن مردد گردم. سپس خود داری کنم و اجرا نکنم. زیرا بد آمدن او را

خوش ندارم و از بدحال کردن او کناره گیری کنم و به گذشت و نادیده گرفتن آن گناه بر او منت نهم و آن را ببخشایم،

زیرا دوست دارم نمازهای بسیار مستحبی را که به سبب آن روز و شب به من تقرب می جست پاداش دهم. پس این بلا را

از او بگردانم با اینکه آن را مقدر کرده بدان حکم کرده و به تعویق انداخته بودم و اجرای آن بستگی به اراده من داشت. سپس

به این هم اکتفا نکرده و اجر بزرگ نزول این بلایی که از آن معاف شده است را برایش بنویسم و محفوظ دارم و مزدش را زیاد

نمایم. در حالی که خود او به آن آگاه نیست و آزار آن بلا به او نرسیده است.

منم خداوند کریم و مهربان و رحیم ...

 

۲۷

...

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:43 ق.ظ http://notefalsch.persianblog.com

او به ما مشتاق بود ... ما چی؟ ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد